sobota, 3 maja 2014

Kotlina Kłodzka


23 kwietnia wyjechaliśmy na 3-dniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Po 2 i pół godzinach dojechaliśmy do Złotego Stoku. Zwiedzaliśmy kopalnię złota, gdzie mogliśmy m.in.przejść ścieżką śmierci czy zobaczyć podziemny wodospad.
 








Po zjedzeniu pysznego obiadu pojechaliśmy do parku w Dusznikach Zdroju, gdzie napiliśmy się wody czerpanej prosto ze źródła. Wieczorem było ognisko. Przy ognisku śpiewaliśmy i piekliśmy kiełbaski.
Następnego dnia pojechaliśmy do twierdzy w Srebrnej Górze.  Dowiedziałem się, że tą twierdzę budowano 12 lat. Potem obeszliśmy twierdzę dookoła i wtedy już wiedziałem jak trudno było ją zdobyć. Później pojechaliśmy do Twierdzy Kłodzkiej, gdzie zobaczyliśmy prawdziwą, ale niestety już niedziałającą armatę.



Wieczorem była dyskoteka, gdzie świetnie się bawiłem!

Następnego dnia pojechaliśmy do Muzeum Papiernictwa - to tam podobało mi się najbardziej i o tym miejscu najwięcej wam opowiem. Kiedy weszliśmy do budynku, Pani Przewodnik powiedziała nam jak wytwarzać papier. Najlepsze w muzeum papiernictwa było wytwarzanie papieru z celulozy. Zrobiliśmy 2 kartki papieru- jedna była biała ze znakiem wodnym przedstawiającym Św.Piotra trzymającego klucz- to jest herb Dusznik-Zdroju, a druga kartka była zielona z kawałkami lawendy i rumianku. 



Następnie poszliśmy do Błędnych Skał- na szczęście nikt się nie zgubił, ponieważ mieliśmy doświadczonego przewodnika. Potem wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Bardzo mi się podobało!



                                 Pozdrawiam,

                                     Grześ














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz