wtorek, 12 czerwca 2012

SKANSEN


Byliśmy w skansenie. Widzieliśmy stare pióra, stare zeszyty i starą szkołę.
W skansenie mi się podobało.
Weronika

W skansenie widzieliśmy starą szkołę. Pani przewodniczka pokazała nam dyscyplinę – taki kijek do dyscyplinowania niegrzecznych dzieci, stare pióra .Klęczeliśmy na grochu dowiedzieliśmy się co to jest ośla ławka. W jednej klasie było około 50 uczniów i wszyscy uczyli się razem w jednym pomieszczeniu. Pisaliśmy starymi piórami.
Wawrzyniec



Byliśmy w skansenie. Widzieliśmy  starą szkolę. Widziałem stare przybory szkolne.
Olaf

W skansenie 5 czerwca - było bardzo fajnie.
Byliśmy w starej szkole.
Pani opowiadała o starej szkole.
Pisaliśmy starymi piórami.
Siedzieliśmy w starych ławkach i klęczeliśmy na grochu.
Wyposażenie uczniów wyglądało tak były w nim;
czarna tabliczka z rysikiem, gumka, kałamarz, obsadka i stalówka oraz zeszyt.
Mateusz

Skansen. 
Bardzo mi się podobały: pióra, kałamarze i stare ławki.
Maks

Z całą klasą byłam w Skansenie. W Skansenie było bardzo fajnie. W Skansenie były stare pióra i coś na kształt zeszytów – stare czarne tabliczki. Na tych tabliczkach pisało się rysikiem i można było później, to co się napisało zmazać palcem.
Julia D.

Byliśmy w  skansenie i było fajnie widzieliśmy starą szkołę. Pani przewodnik opowiadała o szkole i opowiadała o starych rzeczach – szkolnych przyborach uczniów. Przewodniczka pokazywała nam pióra i nawet mogliśmy nimi pisać, było to bardzo trudne i często to co napisałam rozmazywało się. Siedziałam w starej ławce, która była połączona z krzesłem. 
Przed szkołą była zagroda i były w niej owieczki, a wokół  widzieliśmy i jeszcze stare chaty.
Julia B.

5 czerwca byliśmy w skansenie.
W skansenie było fajnie.
Mieliśmy lekcje w starej szkole.
Mogliśmy pisać atramentem w starych zeszytach.
Pióro było bez naboju, a w dawnych czasach pióra maczało się w atramencie.
W skansenie było bardzo ładnie i ciekawie.
Grześ

                          Grzesiu

We wtorek byliśmy w Skansenie w Górnośląskim Parku Etnograficznym.  Widzieliśmy w nim jak uczyły się dzieci w dawnej szkole.
Ja siedziałam w drugiej ławce.
Sami pisaliśmy dawnym piórem i rysikiem na tabliczce. Te stare pióra maczało się w kałamarzu i pisało na kartce, czy w zeszycie. Widzieliśmy dawne: zastrugaczki, przybory pomocnicze i poznaliśmy ich zwyczaje. Ta wycieczka była udana.
Emilka

Wczoraj byliśmy w Skansenie. Widzieliśmy stare pióra. A później pisaliśmy tymi piórami. Na koniec pani pozwoliła chętnym dzieciom poklęczeć na grochu, bo taka była jedna z kar jakie miały dzieci w dawnej szkole.
Antek




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz