wtorek, 27 sierpnia 2013

Wakacje na Cyprze

Tegoroczne wakacje spędziłem z moją rodzinką na Cyprze.
Jest to malowniczo położona wyspa na Morzu Śródziemnym.

Razem z rodzeństwem - Artkiem i Milą bawiliśmy się na plaży i budowaliśmy zamki i różne budowle z piasku.

Pływałem też w morzu i hotelowym basenie. Skakałem i robiłem fikołki.

Byłem na rejsie statkiem. Widziałem jaskinie morskie w Capo Greco. Tam woda była raz zielona raz niebieska. Kąpaliśmy się w pięknej zatoczce.

Zwiedziłem stolicę Cypru Nikozję. Jest to bardzo dziwne miasto, ponieważ podzielone jest na 2 części – cypryjską i turecką. Gdy zwiedzaliśmy drugą część miasta musiałem przejść granicę.
Wszędzie jeździliśmy wynajętym samochodem. Ciągle bałem się, że jeździmy złym pasem, ponieważ na Cyprze jest ruch lewostronny.

Widziałem skałę, przy której z morskiej piany powstała grecka bogini miłości Afrodyta.

Byłem w Cypryjskim Muzeum Archeologicznym w Pafos. Podziwiałem tam przepiękne mozaiki. Niektóre składały się z tysięcy części. Oglądałem ruiny starożytnego miasta. Niektóre z tych mozaiek zostały odkryte i ułożone przez polskich archeologów.

Zwiedziłem Famagustę, w której pełno jest zabytków i „miasto widmo”,  gdzie w czasie jednej godziny cypryjscy Grecy musieli opuścić całe miasto. Jest ono teraz otoczone płotem i nie wolno do niego wchodzić, ponieważ pilnują go żołnierze. W tych domach rosną drzewa i nikt w nich nie mieszka od 40 lat.

Kąpałem się tam na najpiękniejszej plaży jaką widziałem.

Najbardziej jednak z tych wakacji zapamiętam moją wizytę w aqua parku. Zjechałem z najwyższej i najszybszej zjedżalni- Kamikadze!!!

Pozdrawiam wszystkich i już nie mogę doczekać się powrotu do szkoły;-)