niedziela, 28 kwietnia 2013

Warszawa cd



Cześć!

23 kwietnia 2013 r. o 6.00 rano rozpoczęliśmy naszą trzydniową wycieczkę do Warszawy. Od razu po przyjeździe ruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Rozpoczęliśmy  od Pałacu Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na 30 piętro, skąd rozpościerał się przepiękny widok na Warszawę. Udało mi się zrobić kilka bardzo fajnych zdjęć. Miłą niespodziankę zrobiła nam Pani Przewodnik, która poza planem wycieczki zabrała nas pod Stadion Narodowy, na którym rozgrywano mecze Euro 2012.  Następnie po zjedzeniu pysznego obiadu udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego. Następnego dnia pojechaliśmy na Plac Piłsudskiego gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza. Stamtąd udaliśmy się  na Zamek Królewski oraz Starówkę gdzie kupiliśmy sobie różne pamiątki. Na Zamku Królewskim bardzo podobało mi się krzesło tronowe oraz królewska sypialnia. W drugiej części dnia zwiedzaliśmy Pałac w Wilanowie. Moją  uwagę przykuło wejście do skarbca króla Jana III Sobieskiego. Szkoda, że skarbca już tam nie ma, ale zastanawiałem się co mogło w nim być… Bardzo podobały mi się ogrody królewskie w stylu francuskim, które charakteryzują się równo i starannie przyciętą roślinnością. Trzeci i ostatni dzień naszej wycieczki stał pod znakiem Centrum Nauki Kopernik, do którego pojechaliśmy po obejrzeniu ogrodów na dachu biblioteki uniwersyteckiej. Przez specjalne okno  mogliśmy z góry oglądać wnętrze biblioteki

W Centrum Kopernika spędziliśmy kilka godzin, ale to i tak za mało, żeby zapoznać się ze wszystkimi atrakcjami. Bardzo podobał mi się Teatr Robotyczny, w którym grali aktorzy-roboty oraz Pedałujący szkielet , który pokazywał ruch kości człowieka w czasie jazdy na rowerze.  

Niestety to był ostatni punkt naszej wycieczki do Warszawy. Nie pozostało nam nic innego jak tylko wsiąść do autobusu i wrócić do domu. Bardzo późnym wieczorem dotarliśmy do Katowic. Wycieczka bardzo mi się podobała i chcę jeszcze  wrócić do Warszawy. 

Grześ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz