niedziela, 28 kwietnia 2013

Wycieczka Mikołaja i Julii do Warszawy


We wtorek 23 Kwietnia wyjechaliśmy z całą klasą na wycieczkę do Warszawy. Podróż nie była męcząca bo mogliśmy oglądać filmy. Zwiedzanie Warszawy zaczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki.
Winda była bardzo szybka i zawiozła nas na 30 piętro, gdzie był taras widokowy.W drodze do Łazienek zatrzymaliśmy się obok Stadionu Narodowego. Robiliśmy sobie zdjęcia ale szkoda, że nie mogliśmy wejść do środka. Podczas spaceru po Łazienkach spotkaliśmy dużo zwierząt; wiewiórek, sarenek, sikorek i pawi. W pokoju mieszkałem z Wawrzyńcem, Michałem i Olafem. Na drugi dzień zaraz po śniadaniu pojechaliśmy na Zamek Królewski, Starówkę i na Grób Nieznanego Żołnierza, a po obiedzie mieliśmy lekcje muzealną w Pałacu w Wilanowie, gdzie słuchaliśmy opowieści o Amorku. W ostatnim dniu byliśmy w Centrum Nauki Kopernik,  gdzie widzieliśmy bardzo dużo ciekawych doświadczeń np. latający dywan albo suchy lód. Wycieczka była bardzo udana.
 Mikołaj


23 kwietnia ja z moją klasą i inne klasy wyjechaliśmy do dużego miasta Warszawa. Byłam w Warszawie już 4 razy.
1 dnia pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki, a później do Łazienek Królewskich. W Pałacu Kultury i Nauki pojechaliśmy na 34 piętro, tak  szybko jechała ta winda że ja i inne dzieci miały zatkane uszy. Kiedy zjechaliśmy na parter, nasza Pani Małgosia powiedziała, że można kupować pamiątki. Ja kupiłam kolczyki z obrazkiem pawiego oczka z piór. Inne dzieci kupiły jojo,  a niektóre nic nie kupiły.  Po Pałacu Kultury i Nauki pojechaliśmy do Łazienek Królewskich. Zanim weszliśmy do Łazienek Pani przewodnik powiedziała nam, że nie wolno straszyć tych zwierząt. I tak by nam nic nie zrobiły, bo są wytresowane. Pani powiedziała, że wolno robić zdjęcia. Widzieliśmy różne zwierzęta takie jak: kaczki, sarny i wiewiórki, a nawet małe i duże sikorki. 
W 2 dzień pojechaliśmy do Zamku Królewskiego, widzieliśmy tam sypialnie Królewskie, sale tronowe, różne posągi , obrazy i popiersia królów. Później  po Zamku Królewskim pojechaliśmy do Pałacu w Wilanowie. W Pałacu w Wilanowie były piękne obrazy, rzeźby i popiersia królów. Nasza pani przewodnik, która tam pracowała dała nam teczki z kartkami i zadaniami pod tytułem ,,Wizyta u Króla”. Pani przewodnik opowiadała ciekawe historie o  różnych   królowych i królach.
Cały 3 dzień spędziliśmy w Centrum  Nauki Kopernik. Najpierw widzieliśmy kule, która przewraca co 8 minut  pachołki, później poszliśmy na górę, a ja poszłam na szczurka - tam się wchodzi do koła i się kręci. Były tam też bardzo fajne wynalazki na przykład latający dywan, trzęsienie ziemi. Jak wsiedliśmy do autokaru,  od razu ruszyliśmy do Katowic.
Julia Borówka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz