czwartek, 13 lutego 2014

Wycieczka na Wydział Chemii Uniwersytetu  Śląskiego
11.02.2014 r. byłam z moją  klasą 3 mi na Wydziale Chemii Uniwersytetu śląskiego. Byliśmy w ten sposób ubrani, że mieliśmy fartuchy rękawiczki i okulary. Dobraliśmy się się w pary, ja byłam z Julią Doroniewicz. Zrobiłam z Julą 2 eksperymenty. Pierwszy, to wulkan. Najpierw, do długiego około 7 centymetrowego,  cienkiego naczynia trzeba było nalać 2 cm płynu do mycia naczyń i wsypać małą łyżeczką sody oczyszczonej  i na koniec odmierzyć  około 2 cm octu... i UWAGA,  bo z naczynia zacznie się lać... piana!O drugim eksperymencie Wam nie opowiem, bo było do niego potrzebne jakieś 10 związków chemicznych, których nazw nie znam. Było też  doświadczenie ze zrobieniem srebra. Wiem tylko, że jest do niego potrzebna glukoza, amoniak i jeszcze jakiś płyn, ale nie pamiętam jaki. Nie wiem też ile glukozy należy wsypać do próbówki.

To ja i Jula. Na drugim zdięciu robimy eksperyment.

P.S. Ta wycieczka  była super! polecam, 

Dominika Zjawiony   ;)   :)              

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz